CIBH - Community of Intersectoral Belgian Healthcare

The mission of CIBH is to build bridges between decisionmakers
within the pharmaceutical industry and service providers in healthcare!

MEMBER

Astellas

Membres effectifs

Medialaan 50 50
1800 Vilvoorde
Phone +32 (0) 2 558 07 10

VAT :

Contact(s) :

Véronique Vanderoost - veronique.vanderoost@astellas.com

Sophie De Moreau De Gerbehaye - sophie.demoreaudegerbehaye@astellas.com

 

Activities

Jeune entreprise résolument tournée vers l'avenir, Astellas s'investit dans l'amélioration de la qualité de vie des patients partout dans le monde, en leur proposant des médicaments innovants et fiables.

Née en 2005 de la fusion de Yamanouchi et Fujisawa, Astellas s'est fixé pour mission de développer des médicaments innovants et de très haute qualité dans des domaines thérapeutiques de première importance, en unissant l'excellence dans le domaine de la recherche et du développement (R&D) à une grande expertise en matière de marketing et en s'efforçant de maintenir une croissance continue au sein du secteur pharmaceutique international.

En octobre 2006, Astellas a lancé sa stratégie de gestion VISION 2015. Astellas a pour ambition de devenir leader mondial dans une série de domaines thérapeutiques où l'innovation peut apporter une réponse à des besoins thérapeutiques insatisfaits. Changing tomorrow™, une campagne lancée en 2008, s'inscrit pleinement dans cette vision. Elle illustre la capacité de l'entreprise à créer un avenir prometteur pour tous ses partenaires – et en premier lieu, évidemment, pour les patients.

Au travers de ses investissements continus dans la R&D, Astellas ne cesse de renforcer son potentiel en tant que firme pharmaceutique innovante axée sur le développement de thérapies efficaces pour les patients partout dans le monde, et d'élargir ses réseaux de médecins et de partenaires  basé sur une relation de confiance.

En Europe, Astellas occupe surtout une position de force dans les domaines thérapeutiques de la transplantation, de l'urologie, de la dermatologie, des anti-infectieux et du traitement de la douleur. En outre, l'entreprise s'attache également à développer une gamme de traitements pour combler des besoins non satisfaits dans le domaine de l'oncologie.

Astellas Pharma Europe Ltd. a son siège principal à Chertsey,  à la périphérie de Londres, et dispose de 21 filiales commerciales en Europe, dans les pays de la Communauté des États Indépendants (CEI) et en Afrique du Sud.  À travers d'Astellas Pharma International, ses licenciés et ses distributeurs, la société est également présente dans tout le Moyen-Orient et l'Afrique.

Astellas Pharma Europe emploie près de 3800 personnes.  Outre ses 21 filiales commerciales, l'entreprise dispose également en Europe de 14 bureaux de promotion, de trois usines de fabrication et d'un centre de R&D. Astellas Pharma Europe s'est fixé pour objectif de poursuivre l'élargissement de ses activités dans cette région importante et en pleine croissance.

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Astellas is in 2005 ontstaan uit de fusie van Yamanouchi en Fujisawa en stelt zich tot taak innovatieve en hoogkwalitatieve geneesmiddelen in essentiële therapeutische domeinen te ontwikkelen door uitmuntende R&D (Research & Development) en marketingexpertise te bundelen en aanhoudende groei na te streven in de internationale farmaceutische sector.

In oktober 2006 lanceerde Astellas haar managementstrategie VISION 2015. Astellas heeft als doel wereldleider te worden in een aantal therapeutische domeinen waar verdere innovatie een antwoord kan bieden op behoeften van patiënten voor wie momenteel nog geen oplossing bestaat. Changing tomorrow™, een brede campagne die in 2008 werd gelanceerd, kadert in deze visie. Ze illustreert het potentieel van het bedrijf om een mooiere toekomst te creëren voor al haar belanghebbenden en in de eerste plaats voor de patiënten.

Met belangrijke, continue investeringen in R&D versterkt Astellas haar capaciteiten als onderzoeksgericht farmaceutisch bedrijf dat doeltreffende therapieën ontwikkelt voor patiënten over de hele wereld en haar op vertrouwen gebaseerde netwerken met artsen en partners verder uitbreidt.

In Europa heeft Astellas vooral een sterke positie in de therapeutische domeinen transplantatie, urologie, dermatologie, infectiewerende middelen en pijnbeheersing. Daarnaast ontwikkelt Astellas een gamma behandelingen voor onopgeloste noden in het domein van de oncologie.

Astellas Pharma Europe Ltd. heeft haar hoofdzetel in Chertsey, net buiten Londen, en beschikt over 21 verkoopfilialen in Europa, het Gemenebest van Onafhankelijke Staten (GOS-landen) en Zuid-Afrika. Via Astellas Pharma International, haar licentiehouders en distributeurs staat de onderneming ook in voor de verkoop in het Midden-Oosten en Afrika.

Astellas Pharma Europe stelt bijna 3.800 mensen tewerk. Naast de 21 verkoopfilialen beschikt de onderneming over 14 promotiekantoren, drie fabrieken en een R&D-centrum in Europa. Astellas Pharma Europe stelt zich tot doel haar activiteiten in deze belangrijke en groeiende regio verder uit te breiden.


Mission

Our Approach to the Value Creation Process

Astellas' raison d'être is to “contribute toward improving the health of people around the world through the provision of innovative and reliable pharmaceutical products.”
Based on this, we aim to stand on the forefront of healthcare change, turning innovative science into value for patients. The keys to our success will be our Focus Areas, Principles of Activity, and Drivers, which describe where we should create value and how we should act to realize that value. Guided by this approach, we will create innovation with a central focus on the innovative drug business.
This process originates with advances in science, and Astellas then allocates sufficient funds and implements measures to satisfy the requests and expectations of stakeholders. By creating value for patients, through this process, we will generate funds to sustain the next phase of growth and provide returns to stakeholders.
Astellas will continue to follow this cycle to achieve sustainable growth of corporate value.

Focus Areas

Amid continuing evolution in the healthcare industry, Astellas needs to identify business opportunities more flexibly and efficiently than ever in order to achieve further growth. We will define our Focus Areas by adding multiple perspectives to our conventional viewpoint of therapeutic areas. We will factor in a consideration of new technologies and treatment approaches, product development feasibility and new possibilities for commercialization, market trends and changes in pharmaceutical laws and regulations. Our goal is to identify areas of unmet need and find new business opportunities.

Principles of Activity

In a fast-changing business environment, it is crucial to have the flexibility to reexamine business fields as needed—even those that have been carefully selected as opportunities at some point in the past. Astellas aims to drive further evolution by having all employees remain mindful of the three-step process of Focus our resources on identified areas, Redefine the focus when appropriate, and Expand the focus for the next generation of activity, as they carry out their activities.

Drivers

One of the drivers for Astellas to achieve sustainable growth is its core capabilities, which constitute the source of its competitive edge. It is vital to carefully identify our essential capabilities and enhance them until they are among the world's best. At the same time, when there are outstanding capabilities outside the Company, we will proactively form partnerships. By combining optimal capabilities, both internal and external, we enhance our productivity and creativity to maximize our value creation capabilities. Moreover, in the Astellas Way*, we have defined a shared set of values and actions to be embraced by all our employees as part of efforts to foster a corporate culture to help realize our Business Philosophy. At the same time, we remain committed to understanding the requests and expectations of a multitude of stakeholders, including patients, and transforming that understanding into value.

Become a member

The organization  consists of active members and associate members.

Can become active members:
all manufacturers of pharmaceutical products, aswell as importers and concessionaires of pharmaceutical products. Also any company that commercialize health products can become an active member. 

Can become associate members:
distributors and wholesalers of pharmaceutical products, media publishers and production companies for professional health care and more generally any company that can offer services to the pharmaceutical industry.


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